26 Aralık 2007 Çarşamba

Titresin bir mum alevinde o eski günler

Bugün olan şeylerden değil de,pek bir evvel olmuş şeylerden bahsedesim geldi.
İlkokul 3. sınıfta sevgili Bahar'ın bana yazdığı bir şiiri buldum.O sene ikimiz de okul değiştirmiştik;tek farkımız o İstanbul'dan gelmişti .Ama kısa zamanda pek kaynaşmıştık,hala daha olduğu gibi :) Uzatmadan şiirine geçmek istiyorum öhöm öhöm :

Ayın şen günü
Şenay geldi işte
Şenay'ın güzelliğine
Herkes baktı işte

Ayın şen şekilleri
Her gün bir başka şekil
Güzel gökyüzünde
Her akşam ışıldar gözümde


Okuduğumda,o zamanda bir arkadaş,bir dost kazanmak bir çocuk için ne kadar anlamlı olsa gerek.Şimdi bile okurken içimin bir hoş olduğunu hissedebiliyorumAyriyetten resmen yetenek varmış Baharişkom da ama harcanmış gördüm kendisini :) Uzun zamandır da görüşemiyoruz,özleniyor...



Resimdekiler babaannem ve dedem oluyor efenim.Babaannem daha 17 yaşının sonlarındayken dedemle tanışıyor ve aşık oluyorlar.Dedem diye demiyorum,tanıyamasam da çok kibar ve düşünceli bir insan olduğunu dinledim küçüklükten beri.Keşke tanıyabilme fırsatım olsaydı,çok isterdim.Bu fotoğraf da 01.01.1954 tarihli,cuma günü çekilmiş.Dedem arkasına dolma kalemiyle not düşmüş.Babaannem de :"Deden uyuyordu fotoğraf çekilirken,sesleri duydu hemen kalktı geldi,bakma biraz acele çekilmiş bir fotoğraf,yoksa deden daha yakışıklı " demez mi.Dedim,babaanne daha nası olabilirdi ki,Ayhan Işık bir yana dedem bir yana =)



Bugün güzel bir haber de aldım.Sevgili Elçin bir ara Radikal Genç e fotoğraf göndermiş ve onun da haberi olmadığı bir zamand ayayımlamışlar bu fotoğrafı.Sınıfımızdan başka biri bunu görüyor ve öylelikle haberi oluyor kendisinin de.Bu fotoğrafı da paylaşmak istedim..


Ve Elçin'in bu fotoğrafla ilgili bir de anlatısı var:"Bu resimde nar var masa var bitki var.Hepsi kardeş aslında hem de öz kardeş.Çünkü aynı anneden doğmuşlar.Hepsi ağaç hepsi toprak..."
Beni etkileyen bir sohbet olmuştu şahsen,onun adına da çok mutlu oldum =)

İzmir'de baya bir karıştırma yaptım.Fotoğrafları çıkardım ayırdım falan derken,kuzenlerimle çekildiğimiz çocukluk fotoğrafımızı buldum.Mustafa ve Melike kardeşler,Mustafa 16,Melike 21 yaşında şimdi.Ah Mazi dedim içimden,hemen bir Sezen çınladı kulaklarımda.O bebekleri eniştem ,Melike'nin elindeki resmen bir garip kokuyordu,alakası olmamasına rağmen bilinçaltımda hamsi gibi kokuyor damgası yemiş bebek.Öyle bir şey yok aslında,sadece tipik bir lahana bebek ve plastik kokusuydu tamamen.Benim elimdeki de öne arkaya yatırınca kahkaha atıyordu =) Kalın sağlıcakla...


Biterken eşlik eden parça tahmin edilebilir aslında..

...

ah nerede hani, ah nerede hani
bir şiir gibi narin ve sevdalıydı geçen o zaman
ah yanarım yanar, ah yüreğim sızlar
bu bir vazgeçiş mi yoksa aman

kaldırımlara sümbüli bir yağmur inerdi
ve tiz bir kadın sesinde bir devir inlerdi

Hiç yorum yok: